Nieuws

Blogs

  • Blogs

/ 25 mrt 2021

Assistent accountant Nick vertelt: hoe is het om te werken bij Bordan?

Bij Bordan ben je een gids in het financiële landschap. Je helpt ondernemers inspelen op veranderingen gebaseerd op feiten, vertrouwen en een frisse blik. Bordan weet wat kan: door onderbouwing met cijfers en feiten, door begrip en verbinding met branches en door vooruit te kijken en kansen te ontdekken. Maar hoe ziet een werkweek van een assistent accountant eruit? Nick Lamtink deelt zijn ervaringen.

Nick studeerde af bij een klant van Bordan. Hij rondde zijn opleiding Bedrijfseconomie positief af. Dat ging niet onopgemerkt voorbij. Vanuit Bordan kreeg hij een telefoontje of hij niet eens wilde komen praten. ‘Met een kritische blik ging ik dat gesprek aan. Wat doen ze en voor welke branches? Hoe is de sfeer, de omgang met elkaar en past dat bij mij? Bovendien had ik nog een gesprek bij een andere accountant. Daarom besloot ik me goed te verdiepen in de bedrijfscultuur.’

Een andere benadering
‘Het eerste gesprek bij Bordan voelde gelijk goed. Door de openheid, de gemoedelijke sfeer én de andere benadering. Je hoeft bij Bordan niet een bepaald pad te volgen, maar mag jouw eigen route ontdekken. Sterker nog, ze verwachten dat iedereen zelf het voortouw neemt. Dan kijken ze wat past en kan. Ik volgde mijn gevoel. Medio 2017 ging ik bij Bordan aan de slag als assistent accountant.’

‘Vanaf het begin kreeg ik de kans te groeien in mijn rol en mezelf verder te ontwikkelen. En het leuke is dat iedereen dat doet. We hebben allemaal een persoonlijke “visual”; een unieke tekening met je drijfveren, talenten, persoonskenmerken, keuzes en rol binnen Bordan. Het is de rode draad in je loopbaan. Samen met jou wordt dit op papier gezet. Deze personal branding typeert de open en sociale bedrijfscultuur.’

Van werkdruk naar werkgeluk
Die bedrijfscultuur zie je overal in terug. Nick zijn werkdag begint rond half acht. ‘Collega’s met jonge kinderen beginnen vaak iets later. Iedereen kiest wat bij hem of haar past. Bij mij gaat de wekker om kwart over zes in de ochtend. Na mijn ochtendritueel en een boterhammetje spring ik meestal op de fiets. Op kantoor aangekomen begroet ik de andere vroege vogel(s), pak ik een bak koffie en ga aan de slag.’

‘Zelf werk ik vooral op kantoor. Ik duik in cijfers, verwerk administratieve gegevens van klanten of help ze dit zelf te doen. Die gegevens werk ik uit in maand-, kwartaal- en jaarcijfers. Samen bouwen we een dossier op, waaruit voor de klant de definitieve cijfers rollen. Klanten van een beetje omvang vind ik interessant. Zo ben ik aan het begin van het jaar altijd druk met bepaalde jaarrekeningen. Ieder jaar gaat het sneller, dat stimuleert me zo efficiënt mogelijk te werken. Overwerken wordt bij Bordan niet gestimuleerd. Ze hechten sterk aan een goede balans tussen werk en privé en sturen niet op uren: geen werkdruk, maar werkgeluk. Zo ervaar ik het ook.’

Persoonlijk, resultaat- en relatiegericht
In onze branche is een goede klik met je klant heel belangrijk. Daarom werken we heel persoonlijk en relatiegericht. In mijn functie heb je vooral contact op administratief niveau. Ik probeer klanten altijd zo duidelijk en resultaatgericht mogelijk te helpen. Met een collega ga ik een eigen lesmiddag voor Exact/zelf lessen over het praktische gebruik van Exact/een middag vol uitleg over Exact organiseren; daar hebben klanten baat bij én daarmee werken we heel proactief aan relatieopbouw.’

Beetje adrenaline
Naast samen werken sporten we ook samen. Iedere dinsdagavond gaan we met merendeel van ons team even flink stoom afblazen en een beetje “ouwehoeren”. Want dat hoort er ook bij. En we doen vaak mee aan sportieve evenementen. Tot de Nek in de Drek en de StrongmanRun bijvoorbeeld. Ik hou ervan, een beetje adrenaline. Net als van samen lunchen of een gezellige vrijdagmiddagborrel om even je weekendplannen met elkaar delen. Mijn weekend is vaak aan sport gerelateerd. Zelf voetballen en voetbal of Formule 1 kijken bijvoorbeeld.’

Doen wat je echt leuk vindt
Nick ziet veel mogelijkheden om zichzelf binnen Bordan te blijven ontwikkelen. ‘In de toekomst hoop ik meer naar de klant toe te gaan. Mijn ambitie is om de klant en zijn business nog beter te leren kennen. Wat drijft die ondernemer echt? Welke visie zit erachter? Mijn plannen leiden zeker tot nieuwe uitdagingen en ontwikkelmogelijkheden, want: ‘Bordan weet wat ik kan en geeft me de ruimte te doen wat ik écht leuk vind.’

Word jij onze nieuwe collega?
Ben je na het lezen van Nicks verhaal nieuwsgierig geworden? Spreekt onze open en sociale bedrijfscultuur je aan? Lees meer over werken bij Bordan en bekijk onze vacatures https://www.werkenbijbordan.nl/.

 

 

beeldmerk-blauw