Nieuws

Blogs

  • Blogs

/ 12 mrt 2020

BORDAN WEET WAT KAN, MAAR WAAROM EIGENLIJK?

Wij voeren de slogan ‘Bordan weet wat kan’, die ook voor elke individuele medewerker gebruikt wordt. Maar wat bedoelen we hier nu eigenlijk mee en hoe is deze positionering tot stand gekomen? U leest het in dit blogartikel.

Onze unieke positionering
Een aantal jaren geleden hebben wij onszelf de vragen gesteld, wie zijn wij als kantoor, wat willen we uitstralen en waarin onderscheiden wij ons van andere kantoren. We hebben Strategisch Ontwerpbureau INC gevraagd om ons te begeleiden richting een unieke positionering en die zowel intern als extern uit te dragen.

We hebben ons kantoor helemaal tot in detail ontleed. Niet alleen met directie, maar juist met een grote groep collega’s die mee wilden denken over wie we zijn en waar we voor staan. Gaandeweg kwamen we erachter wat onze kernwaarden zijn: betrouwbaar, relatiegericht en richtinggevend. Daaruit volgden onze twee slogans: ‘Bordan weet wat kan’ en ‘Gids in het financiële landschap’.  Dat zijn onze beloftes naar onze klanten toe, ontstaan én gedragen door onze collega’s. Wij geloven namelijk dat alleen dan je deze beloftes waar kan maken!

Doorontwikkeld per collega
Vervolgens hebben we per collega een verdieping gemaakt in het zogenaamde personal branding traject. Het belangrijkste uitgangspunt is dat collega’s doen wat ze leuk vinden, wij zijn er namelijk van overtuigd dat daar je kracht ligt. Als onderdeel van dit traject heeft eenieder samen met Koen Lohmann van Droombaas visueel gemaakt wat zijn of haar drijfveren zijn en welke dienstverlening, vraagstukken en branches voorkeur hebben. De uitkomsten hiervan zijn per collega weergegeven in een unieke persoonlijke visual en de werkzaamheden zo ingericht dat deze zoveel mogelijk matchen met deze visual. Zodat collega’s bijvoorbeeld werken voor klanten in branches waar zij affiniteit mee hebben, hier meer kennis van hebben en zo onze klanten beter van dienst kunnen zijn. Zo worden onze collega’s én onze klanten blijer van Bordan.

Speelveld en branche-overleggen
Om klanten zo optimaal mogelijk te bedienen en om voor onszelf overzicht te behouden van de keuzes die er door collega’s gemaakt zijn hebben wij het speelveld ontworpen. Een intern totaaldocument van de ontstane ‘indeling’. Waarmee we nieuwe klanten bijvoorbeeld eenvoudig kunnen matchen aan de juiste collega’s. Tevens zijn er per branche periodiek overleggen om kennis en ervaringen met elkaar te delen, trends en ontwikkelingen van de desbetreffende branche gezamenlijk te bespreken en vervolgens te delen met de klanten in die branche. Zodat wij én onze klanten weten wat kan!

 

beeldmerk-blauw